Pressinbjudan: Hjärnans Dag åter i fysisk form

Finns det en typ av ADHD eller flera? Hur hanterar man när en närstående drabbas av en nervsjukdom? Vad händer egentligen när barn försvinner ner i skärmen?

Detta och mycket mer diskuteras under årets upplaga av Hjärnans Dag som hålls den 13 september på Lilla Cirkus i Stockholm. Här möter vi forskare, anhöriga och föreläsare som alla intresserar sig för hjärnans egenheter. Kvällens värd är författaren, programledaren och komikern Fredrik Lindström.

Läs mer om kvällens program här. Det går även bra att uppleva Hjärnans Dag digitalt.

Välkommen till en unik kunskapsdag!

Förfrågan om ackreditering till Hjärnans Dag sker via mejl till teodor.friden@hjarnfonden.se.

När: 13 september, kl. 16:00 – 20:00

Var: Lilla Cirkus, Stockholm

Hjärnans Dag är en årligt återkommande kunskapsdag med syftet att föra samman allmänheten med experter för att öka kunskapen om hjärnans utmaningar och möjligheter. Hjärnans Dag arrangeras av Hjärnfonden.

Hjärnfonden arbetar för ett samhälle där alla hjärnor når sin fulla potential, fritt från hjärnans sjukdomar. Det är genom att bidra till forskning som vi kan förändra livet för ännu fler människor.

Hjärnfonden är en ideell insamlingsstiftelse utan statligt stöd. Vår vision är att ingen ska behöva lida av sjukdomar, skador eller funktionsnedsättningar i hjärnan. Målet är att rädda liv, bidra till fler friskår och öka livskvaliteten för drabbade och närstående. För att uppfylla visionen och nå de långsiktiga målen arbetar vi med två ändamål: insamling och finansiering av den bästa svenska hjärnforskningen, samt kunskapsspridning och påverkansarbete för hjärnans område. Hjärnfonden är helt beroende av gåvor och testamenten från privatpersoner och företagssamarbeten