Pressinbjudan: Hur kan Energikommissionen stärka Sveriges konkurrenskraft?

Välkommen till SKGS energikonferens 2015 den 22 april.
Lyssna till bland andra: Energiminister och Energikommissionens ordförande Ibrahim Baylan. Energikommissionens ledamöter. Energimarknadsinspektionens GD Anne Vadasz Nilsson. Svenska Kraftnäts GD Mikael Odenberg. Energimyndighetens GD Erik Brandsma. SKGS ordförande Tom Erixon. SKGS energidirektör Anna Holmberg.

Tid: Den 22 april, frukost serveras från kl 08.00. Program kl 08.45-12.00.
Plats: Näringslivets hus, Storgatan 19 i Stockholm.
Anmälan: Anna Holmberg, anna.holmberg@skogsindustrierna.org

08.00     Frukost serveras

08.45     Välkomsthälsning. SKGS ordförande Tom Erixon och SKGS energidirektör Anna Holmberg.

08.50     Tal av energiminister Ibrahim Baylan, Energikommissionens ordförande

09.05     Frågestund med Ibrahim Baylan
Under ledning av SKGS ordförande Tom Erixon, Henrik Sjölund, vd Holmen och Lennart Albertsson, vd Kemira Kemi.

09.30     Förutsättningarna för Energikommissionen
Mikael Odenberg, GD Svenska Kraftnät, Anne Vadasz Nilsson, GD Energimarknadsinspektionen och Erik Brandsma, GD Energimyndigheten, om de förutsättningar Energikommissionen har att utgå ifrån. Utfrågning under ledning av Mikael Möller, Näringspolitisk chef IKEM.

10.00    Kaffepaus

10.20    Energikommissionens utmaningar
Helén Axelsson, chef energi och miljö Jernkontoret, frågar ut ledarna för arbetsgrupperna i IVA-projektet Vägval el:
Andreas Regnell, Vattenfall, Alf Larsen, EON, Runar Brännlund, Umeå universitet, Maria Sunér Fleming, Svenskt Näringsliv

11.00    Utfrågning av Energikommissionens ledamöter
SKGS Anna Holmberg frågar ut energipolitiska talespersoner och partiföreträdarna i Energikommissionen:
Ingemar Nilsson (S) Lars Hjälmered (M) Mattias Bäckström Johansson (SD) Lise Nordin (MP) Rickard Nordin (C) Birger Lahti (V) Maria Weimer (FP) Penilla Gunther (KD)

12.00     Konferensen avslutas

Välkommen!

Riksdagen godtar ren förmögenhetsöverföring från elnätskunderna till elnätsmonopolet26.3.2021 13:09:39 CET | Pressmeddelande