Pressinbjudan: Hur står sig Göteborgsregionens företag inom AR/VR?

Business Region Göteborg har tillsammans med Visual Arena har gjort en kartläggning av företagen som arbetar inom augmented reality och virtual reality i Göteborgsregionen. Rapportstudien visar att vi har ett kluster av över 100 företag som är verksamma inom AR/VR och drivande industrier är Life Science, Automotive & Engineering. I studien beskrivs ekosystemet och de senaste trenderna inom detta område.

Studien presenteras under ett frukostseminarium där du kan lära dig mer och träffa några av gruppens företrädare.

Vad är AR och VR?
AR - Augmented Reality är en levande eller komponerad vy av en fysisk, verklig miljö som överlagts med virtuella element.

VR - Virtual Reality ersätter den fysiska världens upplevelser som ljus, ljud, smak, beröring och till och med dofter med datorgenererade upplevelser.
AR/VR är det mänskliga gränssnittet till de senaste tekniska trenderna, såsom IoT, Security, AI och Sensor networks.

Presentation av kartläggningen av Johan Hogsved, Haw & Co och några utvalda AR/VR-företag från Västsveriges kluster.

Datum och tid: 19 februari, 8:00

Plats: Visual Arena, Lindholmspiren 5, Göteborg