Pressinbjudan: Inför SM-finalerna i bandy 2022

Media hälsas välkomna på pressträff på Studenternas IP i Uppsala, klockan 12:45 torsdagen den 17 mars.

Svenska Bandyförbundet bjuder tillsammans med Föreningen Svensk Elitbandy in till presskonferens angående SM-finalerna i bandy 2022.

Dag: Torsdagen den 17 mars 2022
Plats: Studenternas IP, VIP-våningen
Lunch: 12.00
Presskonferens: 12.45

Medverkande
  • Spelare och ledare ur finallagen - dam och herr
  • Huvuddomare
  • Representanter från Svenska Bandyförbundet och Föreningen Svensk Elitbandy

Sista anmälningsdag tisdag den 15 mars 10:00.

Valberedningen presenterar förslag till styrelsen - Hon kan bli Svenska Bandyförbundets nya ordförande19.5.2022 14:12:57 CEST | Pressmeddelande

Fem nya ledamöter föreslås till Svenska Bandyförbundets styrelse var av Gisela Stockhaus, Västerås, föreslås bli första kvinnliga ordföranden. Gisela Stockhaus, mångårig ordförande i Västerås SK Bandy, föreslås av valberedningen att väljas till ny ordförande när Svenska Bandyförbundet har sitt förbundsmöte den 11 juni. Till den nio personer starka förbundsstyrelsen föreslås ytterligare fyra nya ledamöter.

Efter VM-guldet - Damlandslagets observationstrupp är uttagen18.5.2022 13:30:00 CEST | Pressmeddelande

I slutet av mars vann Sverige det elfte världsmästerskapet i bandy för damer. Ett fantastiskt VM i Växjö och Åby/Tjureda IF med bra svenskt spel, allt igenom professionellt genomfört arrangemang med fin is och dessutom med en egen VM-låt och parad genom Växjö city. Nu har förbundskapten Olle Wiberg tillsammans med assisterande förbundskapten Hanna Dahlström tagit ut 24 spelare inför nästa säsong för vilken planeringen är i full gång.