PRESSINBJUDAN: Ingenjörerna vid Power Grids samtalar idag (13/4) med energiministern om elektrifieringen

INBJUDAN. Sveriges Ingenjörer vid Hitachi ABB Power Grids bjuder in till webbinarium med företagsledningen och ledande företrädare för akademi och politik om möjligheterna för Sverige och Power Grids i omställningen mot framtidens eldistribution.

Förnybar energi och elektrifiering är en av förutsättningarna för att kunna dra ner på utsläppen av växthusgaser och genomföra en grön omställning.

Sverige har goda förutsättningar att klara omställningen bland annat tack vare Hitachi ABB Power Grids i Ludvika/Västerås, ett av världens mest framstående och innovativa företag på kraftdistributionsteknik. Men en eldistribution med många olika energikällor som levererar beroende på årstider, väder och annat kräver en eldistribution som lever upp till andra krav än dagens.

I ett direktsänt webbinarium samlas ledande företrädare för industri, akademi och politik i ett samtal om Sveriges möjligheter att vara ledande i arbetet med den globala gröna omställningen. Och vad som krävs för att driva på utvecklingen.

Webbinariet arrangeras av Sveriges Ingenjörer Hitachi ABB Powergrids och Sveriges Ingenjörer centralt.

VAD? Webbinarum - Kraften i den gröna omställningen

NÄR? Tisdagen 13/4, kl. 12:30-13:30

MEDVERKANDE?

• Anders Ygemanenergi-och digitaliseringsminister