Pressinbjudan: kollaborativa robotar för metallbearbetning

Välkommen på webbinarium den 21 september klockan 15:00-16:00. Lär dig mer om kollaborativa robotar för metallbearbetning.

På webbinariet deltar Ola Mellström från Universal Robots och SCHUNK som är världsledande inom gripsystem och uppspänningsteknik.

Daniel Lutzov och Vesna Almqvist kommer att visa SCHUNKs sortiment för maskinbetjäning samt ge en inblick i gradning/materialborttagning.​

På webbinariet får du en kort introduktion till automatiserad maskinbetjäning och kollaborativa robotar och ta del av praktiska erfarenheter från andra små och medelstora företag. Du får även veta mer om varför kollaborativa robotar är kostnadseffektiva, säkra och flexibla att använda.

Varmt välkommen!

Coboten sparar miljoner och hälsan1.10.2021 10:39:26 CEST | Blogginlägg

För att vara konkurrenskraftig inom en mycket konkurrensutsatt bransch är det ett måste för norska Maskinpakking AS att vara automatiserat, flexibelt och pålitligt. Därför valde de för två år sedan att satsa på kollaborativa robotar från Universal Robots. Tack vare cobotarna har företaget sparat 1,5 miljoner NOK årligen och kan konkurrera med priser i Sydeuropa. Dessutom slipper medarbetare lyfta upp till 7 ton per dag.