Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn

Tisdagen den 11 december bjuder Försäkringskassan in till pressfrukost för att informera om kommande förändringar för vård av barn. Från och med årsskiftet införs en lagändring som gör att det blir enklare att vabba.

Försäkringskassan har ett viktigt uppdrag att värna välfärdens trygghetssystem genom att betala ut rätt ersättning till rätt person. Under frukosten kommer vi också att informera om Försäkringskassans förstärkta arbete med kontroll av vård av barn, hur vi utvecklar våra system och inför fler kontroller för att upptäcka fel och misstänkta bidragsbrott mot försäkringen.

Deltar från Försäkringskassan gör Alexandra Wallin, direktör för avdelningen Barn och familj, samt Niklas Löfgren, familjeekonomisk talesperson. I samband med pressträffen kommer det att finnas tid för personliga intervjuer.

Tid: 08.00 – 09.00, tisdagen den 11 december

Plats: Försäkringskassans huvudkontor, LM Ericssons väg 30, 103 51, Hägersten

Smörgås och kaffe kommer att serveras.

Vänligen anmäl intresse att delta:

Jonatan Ohlin, pressekreterare, 010-111 60 66, jonatan.ohlin@forsakringskassan.se