Pressinbjudan: Konjunkturseminarium 25/6 med Lindex vd Susanne Ehnbåge

Efter en lång period av stark konjunktur håller läget sakta på att dämpas. Frågan är dock hur mycket och hur det kommer att påverka Göteborg. Välkommen på Business Region Göteborgs konjunkturseminarium tisdagen den 25 juni.

Business Region Göteborg arrangerar sina konjunkturseminarier två gånger om året. Tisdagen den 25 juni är det dags igen. På scen redogör Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker, för den regionala konjunkturen i ett globalt perspektiv. I samband med seminariet släpps också den senaste konjunkturrapporten, Konjunkturen #2 2019.

Därefter modererar Kajsa Dahlsten, ett samtal med Susanne Ehnbåge, vd på Lindex, om detaljhandelns utmaningar, den digitala omställningen och hur Lindex ska dubbla försäljningen på nätet och bli ett globalt varumärke.

Varmt välkomna!

Datum: 2019-06-25

Tid: Registrering och frukost från kl 07:30. Seminariet startar kl 08:00 och slutar kl 09:15.

Plats: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10, Göteborg.

Kostnad: Gratis. Vi bjuder på kaffe och frukost innan seminariet.

Bengt Kjellin, presschef på Business Region Göteborg, 031-367 61 64, bengt.kjellin@businessregion.se

EU-pris till strategin bakom Göteborg Stads näringslivsstrategiska program  27.6.2019 07:15:00 CESTPressmeddelande

Business Region Göteborg har tagit emot priset “European Entrepreneurial Region Award 2020” (EER Award 2020). – Vi är så glada och stolta över priset! Det är en bekräftelse på framdriften av det näringslivsstrategiska programmet som drivs av Business Region Göteborg, säger Pia Areblad, ansvarig för Göteborgs Stads näringslivsstrategiska program på Business Region Göteborg.