Pressinbjudan: Lindholmen Open Day - laddad med Innovationskraft för Sverige

För fjärde året arrangeras Lindholmen Open Day den 17 september - en dag för nätverkande, inspiration och lansering av ny innovation. Dessutom utses Årets Samverkare för första gången.

En mängd företag från hela Lindholmen Science Park-området ställer ut under dagen.
I Älvrummet och i Dome of Visions bjuds på korta föredrag under temat "Innovationskraft för Sverige" - om t ex...

• Västtrafik och Consats lansering av ett helt nytt  och unikt geofencesystem som skall öka säkerheten genom att varna förare för kollitionsrisker
  • Hur AI kan förvandla data till kunskap och verkligt värde, med Volvo Group Connected Solutions
  • Framtidens talang på nutidens arbetsplatser, med Bloom & Öppet Hus
  • Nya samarbetsmöjligheter där maskiner och människor utvecklas tillsammans, med Toyota Material Handling Logistics Solutions
  • Hållbara måltider & möten, med Chalmers konferens & Radisson BLU Riverside Hotel
  • Hur konst och teknik möts på ett innovativt sätt, med Göteborgsoperan & Visual Arena

Dessutom kommer Årets Samverkare att utses för första gången - en person eller team som genom att interagera med andra och bjuda på sin erfarenhet, gett kreativa och innovativa idéer bärkraft och därmed bidragit till utveckling och nya möjligheter.

Här finns hela programmet >

Dessutom kan besökare åka självkörande buss, nätverka, fika och gå på after-work innan det är dags för Lindholmenstafetten som arrangeras av Göteborgsvarvet.

Vi bjuder in till en inspirerande dag på Lindholmen Science Park den 17 september - Varmt välkommen!

För frågor eller anmälan, kontakta Anna Hafström Kováts
anna.hafstrom.kovats@lindholmen.se

Lindholmen Science Park är en samverkansmiljö inom styrkeområdena transport, ICT, visualisering och media. Vi erbjuder en neutral arena där näringsliv, akademi och myndigheter tillsammans driver innovation för samhällsutveckling. I snart 20 år har vi varit med och skapat framgångsrika samarbeten på regional, nationell och internationell nivå.