Pressinbjudan: Makroekonomiska tungviktare tar tempen på omvärlden

Torsdagen den 31 januari är det dags för FinansKompetensCentrums Super Summit – Makroekonomiskt forum på Handelshögskolan i Göteborg. Som vanligt erbjuds en unik möjlighet att ta del av den samlade makroekonomiska elitens analys av omvärldsutvecklingen.

Har konjunkturen planat ut? Hur ska vi tolka den amerikanska ekonomin? Hur ska Europa förhålla sig till USA, Kina och sig självt? Vad ser vi för konsekvenser av Brexit? Och det faktum att urbaniseringen har skapat skillnader i livsförhållanden – hur kommer det att påverka den politiska arenan och därmed ekonomin framöver?

Det är några av alla de frågor som tas upp under dagen jämte en diskussion om räntan, valutan, digitalisering, handelskrig och sanktioner.

Vi är väldigt stolta över att kunna samla en sådan stor makroekonomisk kompetens i ett och samma rum. Panelen består av Kristin Magnusson Bernard (Nordea), Lena Fahlén (Handelsbanken), Michael Grahn (Danske Bank), Thomas Jellvik (DNB), Carl Hammer (SEB), Anna Breman (Swedbank) och Rose Marie Westman (Burenstam och Partners).

Modererar gör Britt-Marie Mattsson, författare och förstereporter på Göteborgs-Posten och tidigare vinnare av Stora Journalistpriset.

Dessutom delar vi ut pris till Årets Finansprofil. Priset ska gå till en person som FinansKompetensCentrums styrelse anser ha bidragit till ökat fokus på regionens finansiella styrka.

När: 31 januari klockan 15:00 - 18:00
Var: Handelshögskolan, Aulan, Vasagatan 1, Göteborg

Program:
15.00             Check-in
15.30             Del 1 ”USA och Världen”
16.30             Fikapaus
17.00             Del 2 ”Sverige och Europa”
17.45             Utdelning av Årets Finansprofil
18.00             Avslutning

För anmälan kontakta:
Karin Eriksson, verksamhetsansvarig FinansKompetensCentrum.
031-367 61 59, karin.eriksson@businessregion.se
Presschef: Bengt Kjellin,
031- 367 61 64, bengt.kjellin@businessregion.se

EU-pris till strategin bakom Göteborg Stads näringslivsstrategiska program  27.6.2019 07:15:00 CESTPressmeddelande

Business Region Göteborg har tagit emot priset “European Entrepreneurial Region Award 2020” (EER Award 2020). – Vi är så glada och stolta över priset! Det är en bekräftelse på framdriften av det näringslivsstrategiska programmet som drivs av Business Region Göteborg, säger Pia Areblad, ansvarig för Göteborgs Stads näringslivsstrategiska program på Business Region Göteborg.