Pressinbjudan: Nu invigs Norrköpings friidrottsarena

Den 4 april 2018 togs det första spadtaget till Norrköpings friidrottsarena. Nu är arenan klar och redo att kunna stå värd för utomhustävlingar i friidrott. Välkomna på pressträff inför invigningen!

Illustration av måltornet.

Den 2 juni inbjuds alla Norrköpingsbor att fira den nya arenan och närvara vid den högtidliga invigningen. Sportjournalisten Jonas Karlsson är konferencier under invigningen och förutom tal och bandklippning blir det barn- och ungdomsstafett samt musik med Norrköpings ungdomskår. Direkt efter invigningen startar kvalet till Lag-SM i friidrott.

Media är välkomna på pressträff på tisdag innan invigningshelgen, med visning av arenan.

Datum: tisdag den 28 maj
Tid: klockan 09.30 – 10.30
Plats: Norrköpings friidrottsarena

Medverkande under pressträffen: Lars Stjernkvist (S), kommunstyrelsens ordförande, Olle Johansson (S), kultur- och fritidsnämndens ordförande, Susanna Roback, vd Norrevo, Ellinor Stuhrmann, sportchef Tjalve, Viktor Månsson, enhetschef kultur- och fritidskontoret.

Viktor Månsson
Titel: enhetschef, kultur- och fritidskontoret

Ellinor Stuhrmann
Titel: sportchef Tjalve