Pressinbjudan: Nu startar bygget av en helt ny skola i Svärtinge.

Nu startar bygget av en ny skola i Svärtinge. När skolan står klar kommer den att rymma totalt 14 klasser.

Som symbol för att bygget av den nya skolan nu inleds så kommer en mindre sprängning att genomföras. Utbildningsdirektör Sofie Lindén och utbildningsnämndes ordförande Kikki Liljeblad (S) trycker på knappen.

Den nya skolan i Svärtinge beräknas vara färdigbyggd till årskiftet 2020/2021 och ska fullt utbyggd rymma 14 olika klasser, från förskoleklass till årskurs sex. Förutom undervisningslokaler byggs också ett tillagningskök, en fristående idrottshall och utemiljöer.

På plats finns också representanter för NCC.

Media inbjuds att närvara, vägbeskrivning finns bifogad detta utskick.

Datum: Onsdag 23 januari
Tid: 10:30
Plats: Svärtinge skogsbacke

Sofie Lindén