Pressinbjudan: Nu startar bygget av Råsslaskolan

Nu börjar arbetet med att bygga ut Råsslaskolan i Kolmården. Det första spadtaget tas av elever som ska gå på skolan.

Under 2017 togs beslut om att två av skolans byggnader skulle rivas på grund av dålig inomhusmiljö. Idag bedrivs verksamheten delvis i tillfälliga paviljonger men nu inleds alltså arbetet med en ny större skolbyggnad.

Utbyggnaden blir cirka 6500 kvadratmeter och innebär en kapacitetsökning. Skolan har idag runt 500 elever och den delvis nya skolan kommer att kunna rymma drygt 800 elever. Även fortsättningsvis kommer det vara årskurs 4-9.

När: Torsdag 14 mars

Tid:  klockan 11.30

Plats: Råsslaskolan

Medverkande: Gunilla Persson, Peter Brangö, rektorer på Råsslaskolan. Även representanter från Norrevo och Erlandsson Bygg finns på plats.

Gunilla Persson
Titel: rektor Råsslaskolan

Peter Brangö
Titel: rektor Råsslaskolan