Pressinbjudan: Ny dinosaurieutställning på Universeum

Den 12 april är det premiär för världens kanske mest verklighetstrogna dinosaurieutställning då forntidens härskare åter gör entré på Universeum i Göteborg. Välkommen på pressvisning dagen innan öppning, torsdag den 11 april!

Lagom till påsklovet har en gigantisk nyhet premiär på Universeum. Takterrassen intas då av några av de största och mest ikoniska urtidsdjuren i vad som förmodas bli världens mest verklighetstrogna dinosaurieutställning. Här finns bland annat den gigantiska Brachiosaurus, den märkliga Stegosaurus och, såklart, den skräckinjagande Tyrannosaurus rex som märkligt nog är nära släkt med nutidens fåglar.

Universeum hälsar dig varmt välkommen på pressvisning torsdag den 11 april kl 13.00. På plats för att guida runt finns då Håkan Sigurdsson, vetenskaplig ledare på Universeum, och Jan Westin, en av skaparna av utställningen.

För anmälan till pressvisningen eller ytterligare information, vänligen kontakta Charlotte Mansfield. Meddela om ni önskar ta med en testpatrull. Vi bjuder också in barn och vuxna som kan intervjuas och fotograferas vid intresse.