Pressinbjudan: Öppet hus på Tekniska verken lördag 24 september

Efter de senaste årens pandemipaus välkomnar Tekniska verken återigen både allmänheten, branschen och media till sitt årliga Öppet hus på Gärstadverket.

Energiexperter inom koncernens olika områden visar runt på kraftvärmeverket, den optiska sorteringsanläggningen och avfallsanläggningen. Det blir även flera aktiviteter för barn och unga med fokus på energifrågor.

- Vi vill ju fånga alla tillfällen vi kan för att möta våra kunder och andra som använder våra tjänster. Nu när så många är medvetna om och oroade över de stigande energipriserna och prognoserna inför vintern är det viktigare än någonsin, säger Charlotta Sund, vd på Tekniska verken-koncernen.

Charlotta Sund är på plats klockan 10-14 på lördag.

- Både jag och mina kollegor kommer förklara och svara på frågor om energiförsörjningen, energimarknaden och kanske viktigast av allt: hur vi alla tillsammans kan hjälpas åt att energieffektivisera, fortsätter hon.

Öppet hus på Tekniska verken brukar locka många Linköpingsbor och även besökare från andra kommuner och från utlandet.

Av säkerhetsskäl finns begränsat antal platser till de guidade turerna. Anmälan till en guidad tur antingen mellan 10-12 eller mellan 12-14 sker till press@tekniskaverken.se

För mer information, kontakta gärna pressansvarig Lovisa Göransdotter: 013-20 91 40

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)