Pressinbjudan: PRO-demonstration utanför Stockholms stadshus 15:30 idag

Från klockan 15:30 idag, måndag 4 oktober, demonstrerar PRO Stockholm utanför stadshuset på Kungsholmen i Stockholm. PRO ställer krav på att hemtjänstpersonalen är vaccinerad och att äldre snarast får en tredje vaccindos mot covid-19.

- Vi måste kunna lita på att personalen i hemtjänsten är vaccinerad. Vi äldre ska inte vara rädda för personalen. Och rappa på med en tredje spruta, säger Curre Hansson, ordförande för PRO i Stockholms län.

Fullmäktiges sammanträde börjar klockan 16, och det är första gången på 18 månader som hela fullmäktige träffas tillsammans.

Välkomna att bevaka manifestationen!

Curre Hansson, ordförande PRO Stockholms län, telefon: 076-826 50 53, e-post: tis.hansson@gmail.com.

PRO välkomnar skattesänkningar på sjukersättning1.9.2021 15:54:29 CEST | Pressmeddelande

Idag presenterade regeringen förslag på flera inkomstskattesänkningar. Bland annat föreslås personer som har sjukersättning få en kraftig skattesänkning från nästa år. PRO välkomnar att ekonomin kommer att förbättras för personer med sjukersättning, men skattesänkningar får inte ersätta höjda allmänna pensioner och satsningar på äldreomsorg, säger PRO:s ordförande Christina Tallberg.