Pressinbjudan: Socialdemokraterna rullar ut rikstäckande kampanj om det starka samhället

Partisekreterare Lena Rådström Baastad presenterar kampanjen under en pressbriefing och avslöjar samtidigt vilka personer som kommer att vara Socialdemokraternas vallokomotiv i valrörelsen.

I anslutning till pressbriefingen finns möjlighet att ställa frågor till de socialdemokratiska vallokomotiven.

Plats: Sveavägen 68

Tid: fredag 15 juni, kl.09.00

Föranmälan krävs

Presskontakt: Elin Tibell

mejl: elin.tibell@socialdemokraterna.se

tel: 072-736 58 37

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna går till val på att stoppa vinstjakten i skolan20.6.2018 15:24Pressmeddelande

Den 7 juni röstade Alliansen och Sverigedemokraterna ner förslaget att stoppa vinstjakten i skolan och omsorgen. Samtidigt syns konsekvenserna av att vinstjakten tillåts fortsätta. Senast igår meddelade Skolinspektionen att tillståndet för en gymnasieskola som drivs av Thorén Innovation School AB i centrala Stockholm stängs omedelbart. Socialdemokraterna vill nu ta frågan till väljarna och går till val på att stoppa vinstjakten i välfärden. Idag presenterades ytterligare förslag för att stoppa vinstjakten i svensk skola.