Pressinbjudan: Strategi för rikare stadsliv

Hur påverkar utbudet i stadskärnan besöksflöden och kommersiell omsättning? Vilka effekter har enskilda branscher, som t ex kultur och utbildning, på stadskärnan? Vilka är nycklarna för att lyckas med ett rikt stadsliv?

Det har rapporten Cityindex Insikt 2022 undersökt. I rapporten lyfts också goda exempel på tillämpning i praktiken. På ett webbinarium den 9 juni kl. 09.00 presenteras Cityindex Insikt 2022, som är ett samarbete mellan Fastighetsägarna och HUI Research. Välkommen!

Datum och tid: 9 juni kl. 09.00-10.00
Plats: Zoom

Anmälan:

Anmäl dig till clara.winblad@fastighetsagarna.se så får du en zoomlänk till webbinariet

Om Cityindex
Stadsutveckling kräver insikt och kunskap. Därför tar Fastighetsägarna årligen fram rapporten Cityindex tillsammans med HUI Research. Analys av data och trender ger förutsättningar till städers långsiktiga planering men också möjligheter att agera när samhället och konsumenternas efterfrågan utvecklas och förändras.