Pressinbjudan: Svensk Handel presenterar branschrapporten Läget i Handeln - nya prognoser över antalet jobb och butiker i handeln

Måndag 31 maj presenteras rapporten Läget i Handeln som innehåller nya prognoser över hur antalet jobb och butiker kommer att utvecklas till år 2030. Coronapandemin har förändrat våra köpbeteenden och även när samhället återgår till det normala väntas många av pandemins effekter på handeln att vara bestående.

Rapporten Läget i Handeln sammanfattar var handeln står idag, drygt 15 månader efter det att pandemin slog till. Den ger också en inblick i hur utvecklingen ser ut i handelns olika delbranscher.

För första gången presenterar rapporten också siffror över begagnatmarknaden, en snabbt växande del av handeln som inte tidigare har kvantifierats.

Medverkar gör Svensk Handels vd Karin Johansson och chefsekonom Johan Davidson.

Tid: Måndag 31 maj, kl 10.00 – 10:45.

Plats: Pressträffen sker digitalt via teams. Anmäl dig till hans.tjernstrom@svenskhandel.se

Under dagen finns även möjlighet att göra intervjuer på plats.