Pressinbjudan till Bris-golfen 2018

Välkommen till Brisgolfen den 21 augusti på Ullna GK utanför Stockholm. För sjätte året i rad arrangeras välgörenhetsgolftävlingen på Ullna GK med syfte att samla in pengar till Bris, Barnens rätt i samhället. Tomas Brolin, Jan-Ove Waldner, Anette Norberg och Ingemar Stenmark är några av de idrottsprofiler som medverkar, tillsammans med svenska golfproffs.

Gruppbild från Bris-golfen 2017

Liksom tidigare år är Bris-golfen fullbokad, 125 anmälda deltagare fördelade på 25 lag. Det är framför allt företag som köpt in sig på lag där de får spela med en känd idrottsprofil eller artist för att hjälpa Bris att fortsätta stötta barn och unga i utsatta situationer. Under förra årets Bris-golf med efterföljande auktion samlades nästan 1,2 miljoner kronor in, ett fantastiskt bidrag till Bris dagliga arbete för ett bättre samhälle för barn.

Medverkar i år gör bland andra Tomas Brolin, Ingemar Stenmark, Anette Norberg, Jan-Ove Waldner, Jesper Blomqvist, Pontus Gårdinger och Helen Alfredsson.

Dessutom medverkar flera svenska golfproffs som spelar på golftouren, till exempel Peter Hansson, Pelle Edberg och Henrik Nyström, för att nämna några.

Program:

11.00 Registrering

11.30 Lunch

12.30 Generalsekreterare Magnus Jägerskog hälsar välkommen, tillsammans med huvudsponsorerna Skandia och Volkswagen

13.00 Tävlingsstart

18.00 Aftergolf & mingel

Press och media är välkomna att delta under dagen. Gruppfotografering sker innan tävlingsstart.
Bris bistår med skjuts om media vill följa tävlingen på banan.

Anmäl gärna deltagande i förväg till:

Anna Holmqvist, Bris pressekreterare:
anna.holmqvist@bris.se

Gruppbild från Bris-golfen 2017

Bris, Barnens rätt i samhället, är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn. Folkrörelsen Bris startade 1971 och bidrog till att Sverige fick världens första förbud mot barnaga. Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer, mobiliserar samhället för barnets rättigheter och påverkar beslutsfattare för ett samhälle där varje barn känner till sina rättigheter och där barnets rättigheter tillgodoses.

Mer info på www.bris.se