Pressinbjudan till landslagsgenrep i cheerleading

Söndag den 10 april bjuder juniorlandslaget och coed-landslaget i cheerleading in till genrep inför JVM och VM i USA. Genrepet hålls i Tibblehallen i Täby.

Juniorlandslaget vann JVM-guld 2019. Foto: Ida-Maria Lehto.

Söndag den 10 april bjuder cheerleadinglandslagen i junior och senior coed in till VM-genrep i Tibblehallen i Täby. Lagen börjar visa upp klockan 11:30. Journalister och press är välkomna att delta på genrepet. Föranmälan sker via e-post till Karolina Olovsson, karolina.olovsson@cheerleading.se. Det går även bra att dyka upp på plats.

JVM och VM i cheerleading hålls i Orlando, USA mellan 20-22 april. Sveriges representeras av fyra landslag: junior all girl, senior all girl, senior coed och senior pom.

Juniorlandslaget består till stor del av medlemmar från GF Uppsalaflickorna. När JVM senast anordnades fysiskt, år 2019, kammade juniorlandslaget hem ett JVM-guld för första gången någonsin. Nu är laget tillbaka för att möta världseliten i junior.

Coed-landslaget är ett mixat landslag och består av killar och tjejer från hela Sverige som tränar tillsammans ett fåtal helger om året. Laget möter tufft motstånd från bland annat USA, Kinesiska Taipei och de andra nordiska länderna.

Karolina Olovsson
karolina.olovsson@cheerleading.se

Juniorlandslaget vann JVM-guld 2019. Foto: Ida-Maria Lehto.
Junior all girl
Senior coed