Pressinbjudan till landslagsgenrep i Göteborg

Söndag den 10 april bjuder seniorlandslaget i cheerleading in till genrep inför VM i USA. Genrepet hålls i Berghalla sporthall.

Söndag den 10 april bjuder cheerleadinglandslaget i senior all girl in till VM-genrep i Berghalla sporthall. Genrepet anordnas mellan klockan 12-13. Journalister och press är välkomna att delta på genrepet, föranmälan sker via e-post till Ida Holmström (ida.holmstrom@cheerleading.se). Det går även bra att dyka upp på plats.

JVM och VM i cheerleading hålls i Orlando, USA mellan 20-22 april. Sverige representeras av fyra landslag: junior all girl, senior all girl, senior coed och senior pom.

Seniorlandslaget består till stor del av medlemmar från Göteborgsföreningen Gothenburg Cheer One. Laget har nått goda resultat på tidigare VM, bland annat VM-brons 2018 och fjärde plats 2019. VM har inte kunnat hållas fysiskt på tre år nu är laget tillbaka för att möta världseliten igen.

Ida Holmström
ida.holmstrom@cheerleading.se