Pressinbjudan till Moderaternas Sverigemöte

Efter två år med digitala möten samlas Moderaterna i Örebro för att genomföra Sverigemötet. Sverigemötet är Moderaternas största årliga konferens med en rad spännande seminarier och föreläsningar. Under lördagen kommer Moderaterna även att hålla valkonvent.

Huvudpunkter under Sverigemötet:

Fredag 25 mars:

09.00: Sverigemötet inleds

12.30: Tal av Elisabeth Svantesson, vice partiledare och ekonomisk-politisk talesperson

Lördag 26 mars:

09.30: Valkonvent

11.00: Tal av Ulf Kristersson, partiledare

Pressackreditering krävs och anmäl kan göras här.

Praktisk information hittas här.

Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer åker på turné i Trollhättan och Skaraborg29.6.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen 29 juni till torsdagen 30 juni åker Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer på turné i Västsverige. Fem orter kommer att besökas: Trollhättan, Vara, Skara, Skövde och Mariestad. Temat är två av Sveriges största samhällsproblem just nu: brottsligheten och den ekonomiska pressen på hushåll och företag. Gunnar Strömmer kommer tillsammans med lokala företrädare att besöka följande orter: Onsdag 29 juni: Trollhättan, Vara och Skara 09.45-11.00: Samtal med polisen i Trollhättan efter bilbränderna i juni 11.30-13.00: Företagarlunch i Trollhättan 14.00-15.00: Verksamhetsbesök hos Kvänum i Vara 18.00-19.15: Dörrknackning i Skara Torsdag 30 juni: Skara, Skövde och Mariestad 09.00-10.15: Verksamhetsbesök hos ICA Munken i Skara 11.30-13.00: Företagarlunch i Skövde 13.30-14.45: Besök hos Effektiv Samordning för Trygghet i Skövde Media är välkomna att närvara och tid för intervjuer finns i anslutning till besöken. Vänligen hör av er till pressekreterare Caroline Opsahl på caroline.ops