SHL Svenska Hockeyligan ABSHL Svenska Hockeyligan AB

Datum:        Torsdagen den 8 september

Tid:              09.30-14.30

Plats:           Aulan, Norra Latin, Drottninggatan 71b, Stockholm

09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras.

10.15 Insläpp Aulan

10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se

Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när programmet är slut. Lunch serveras och tillfälle för individuella intervjuer.

14.30 Dagen avslutas.

Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.

Anmälan

Sista anmälningsdag är den 2 september och anmälan görs här: http://classic.shl.se/upptaktstraff

Varmt välkommen!

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2016/2017 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey

SHL ställer sig bakom #metoo #time out23.11.2017 13:06Pressmeddelande

SHL har läst och tagit del av de berättelser som idag publiceras i Dagens Nyheter där kvinnor som på olika sätt är verksamma inom idrotten vittnar om hur de utsätts för kränkningar, diskriminering, trakasserier och övergrepp i sitt utövande. Berättelser som är kopplat till ishockeyn där män i våra verksamheter kränker kvinnor. Det här är helt oacceptabelt och något som vi i SHL tydligt kommer att markera inte får förekomma i vår verksamhet och vi kommer att agera när det händer. Därför ställer sig SHL bakom #metoo och #timeout. Vi gör detta för en idrottsrörelse fri från kränkningar och diskriminering. Vi gör det för att alla ska ha rätt till att drömma stort och slippa skrämmas till tystnad eller avhopp. Vi gör det tillsammans, för en idrottsrörelse för alla. Brynäs IF Djurgården Hockey Frölunda Indians Färjestad BK HV71 Karlskrona HK Linköping HC Luleå Hockey Malmö Redhawks Mora IK Rögle BK Skellefteå AIK Växjö Lakers Örebro Hockey SHL-organisationen

SHL:s vision: en av världens två bästa hockeyligor sportsligt och upplevelsemässigt.20.11.2017 10:00Pressmeddelande

Från och med säsongen 2018/2019 kommer SHL bland annat genom det nya avtalet med C More få en väsentligt större intäkt. Detta ger en enorm möjlighet att långsiktigt stärka och mer fokuserat utveckla svensk ishockey, klubbarna och ligan. Klubbarna har därför gett SHL i uppdrag att ta fram en strategi kopplat till de ökade intäkterna till SHL samt de kommande kraven för att uppnå elitlicens. Alla fjorton SHL-klubbar har varit delaktiga i arbetsprocessen och står enhetligt bakom strategin och beslutet.