Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2018/2019

Datum:        tisdagen den 4 september

Tid:              09.30-14.30

Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.

09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras.

10.00 Insläpp

10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se

Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns.

14.30 Dagen avslutas.

Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.

Anmälan

Sista anmälningsdag är den 31 augusti och anmälan görs här https://www.shl.se/upptaktstraff-2018-2019

Varmt välkommen!

Kontaktperson: Johanna Hemming-Hamberg, kommunikationschef SHL, 0720-50 51 60, johanna.hemming-hamberg@shl.se

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.