Pressinbjudan: Transporteffektivitetsdagen, Treff17, sätter fokus på framtidens lösningar - här och nu

Vi önskar dig varmt välkommen till Göteborg och Lindholmen Science Park den 24 augusti, då det är dags för Transporteffektivitetsdagens sjätte upplaga. Konferensen kommer att beröra transporteffektivitet på flera olika plan och bjuder på spännande föredrag och framtidsutblickar av forskare, näringslivsrepresentanter och andra experter.

Några av de områden som presenteras och diskuteras under dagen:
Hur ska godstransporter kunna vara effektiva i framtidens urbana områden och hur kan digitaliseringen påverka godsflöden, planering och affärsmodeller? Vilka hållbara alternativ finns redan och hur ser den framtida utvecklingen för energieffektivisering ut på transportsidan?

”Årets Treff är en innehållsrik blandning av allt från internationella forskare och företag till statssekreterare Mattias Landgren hos infrastrukturminister Tomas Eneroth och äventyraren Fredrik Sträng.
Sofie Vennersten, CLOSER

"Det är en spännande tid. Teknik och begrepp som vi länge har pratat och forskat om – idag pratas det om dem på bred front i samhället och i företagen. The Physical Internet, Big Data, den fysiska och informationsmässiga automationen; nu handlar det om hur vi faktiskt kan hänga med i den utveckling som är en verklighet och inte bli akterseglade."
Mats Johansson, Northern LEAD

När?              24 augusti, kl. 09.00 – 16.30 (Kaffe & fralla serveras kl. 09.00)

Var?              Lindholmen Science Park, Conference centre - Hitta hit

Kontakta Anna Hafström Kováts, Pressansvarig Lindholmen Science Park, om du önskar delta, senast den 22 augusti: anna.hafstrom.kovats@lindholmen.se, telefon: 0723-515280. Välkommen även med frågor eller intervjuförfrågningar.

Detaljerat program finner du här ->

Mer om konferensen och en intervju med arrangörerna finner du här ->

Evenemanget arrangeras av CLOSER och Northern LEAD

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan: Lindholmen Software Development Day 26 oktober - Hur förändras vårt samhälle och beteende med nya mjukvarutjänster?24.10.2017 11:32Pressinbjudan

”The Software Society - The interaction between our changing behavior, our society, and the new landscape of Software Services” – Det är temat för årets Lindholmen Software Development Day, som anordnas för trettonde året i rad. Konferensprogrammet är det vassaste hittills och eventets drygt 600 platser har varit fulltecknade sedan i juni.