Pressinbjudan: Vad händer med konjunkturen 2018?

Vi står mitt i en rykande het högkonjunktur men består den 2018? Välkommen till Super Summit – makroekonomiskt forum Göteborg 2018 på torsdag den 8 februari där landets makroekonomiska elit reder ut alla frågetecken kring våra finanser.

Var befinner vi oss i konjunkturen? Kan inflationen faktiskt stiga? Har det tagits orealistiska risker de senaste åren? Hur ser nästa konjunkturfas ut? Hur ska det gå med våra arbeten? Hur ska välfärden finansieras? Vilka konsekvenser får Brexit?

Varmt välkommen till Super summit – makroekonomiskt forum Göteborg 2018 på torsdag den 8 februari klockan 15.00 i Handelshögskolans aula för ett samtal med bankvärldens makroekonomiska elit som för första gången möts i Göteborg för att svara på allt du vill veta och lite till.

På scenen har vi samlat chefsanalytiker från SEB (Carl Hammer), Swedbank (Anna Breman), Handelsbanken (Ann Öberg), Nordea (Annika Winsth), Danske Bank (Michael Grahn) och DNB (Kjersti Haugland).

Moderator är Martin Rieman, Senior Director – Financial Risk Management, Getinge.

Var: Handelshögskolan, Vasagatan 1, aulan

När: torsdag 8 februari 15.00 – 17.30

Anmälan: http://utskick.businessregion.se/b/v?event=152&ucrc=B2F2DB43

eller kontakta Karin Eriksson, Business Region Göteborg och verksamhetsansvarig för FinansKompetensCentrum, 031-367 61 59, karin.eriksson@businessregion.se

FinansKompetensCentrum är Västsveriges enda oberoende finansförening och ett forum för att utveckla finanssektorn som har stor betydelse för Göteborgsregionens ekonomi och affärsmiljö. Vi agerar språkrör för medlemmar i viktiga frågor för att stärka det finansiella klustret i Göteborgsregionen och bädda för ett långsiktigt hållbart affärsklimat. Vår vision är att Göteborg ska uppfattas som ett betydelsefullt och inflytelserikt finansiellt centrum i Skandinavien.

Pressinbjudan: Hur står sig Göteborgsregionens företag inom AR/VR?15.2.2019 10:47:25Pressmeddelande

Business Region Göteborg har tillsammans med Visual Arena har gjort en kartläggning av företagen som arbetar inom augmented reality och virtual reality i Göteborgsregionen. Rapportstudien visar att vi har ett kluster av över 100 företag som är verksamma inom AR/VR och drivande industrier är Life Science, Automotive & Engineering. I studien beskrivs ekosystemet och de senaste trenderna inom detta område.

Regeringsuppdrag ger Göteborgsregionen fler besök av internationella beslutsfattare9.1.2019 14:45:29Pressmeddelande

Energimyndigheten ger Svenska Miljöinstitutet IVL i uppdrag att driva regeringsuppdraget Smart City Sweden. Genom en utökad satsning på demonstrationsplattformen Smart City Sweden gemensamt med andra regioner och aktörer, kommer goda exempel från hela landet att visas upp i syfte att öka spridningen av svenska smarta lösningar för hållbara städer. Business Region Göteborg kommer att ansvara för besöksverksamheten i Göteborgsregionen.