Pressinbjudan: Vad händer med konjunkturen 2018?

Vi står mitt i en rykande het högkonjunktur men består den 2018? Välkommen till Super Summit – makroekonomiskt forum Göteborg 2018 på torsdag den 8 februari där landets makroekonomiska elit reder ut alla frågetecken kring våra finanser.

Var befinner vi oss i konjunkturen? Kan inflationen faktiskt stiga? Har det tagits orealistiska risker de senaste åren? Hur ser nästa konjunkturfas ut? Hur ska det gå med våra arbeten? Hur ska välfärden finansieras? Vilka konsekvenser får Brexit?

Varmt välkommen till Super summit – makroekonomiskt forum Göteborg 2018 på torsdag den 8 februari klockan 15.00 i Handelshögskolans aula för ett samtal med bankvärldens makroekonomiska elit som för första gången möts i Göteborg för att svara på allt du vill veta och lite till.

På scenen har vi samlat chefsanalytiker från SEB (Carl Hammer), Swedbank (Anna Breman), Handelsbanken (Ann Öberg), Nordea (Annika Winsth), Danske Bank (Michael Grahn) och DNB (Kjersti Haugland).

Moderator är Martin Rieman, Senior Director – Financial Risk Management, Getinge.

Var: Handelshögskolan, Vasagatan 1, aulan

När: torsdag 8 februari 15.00 – 17.30

Anmälan: http://utskick.businessregion.se/b/v?event=152&ucrc=B2F2DB43

eller kontakta Karin Eriksson, Business Region Göteborg och verksamhetsansvarig för FinansKompetensCentrum, 031-367 61 59, karin.eriksson@businessregion.se

FinansKompetensCentrum är Västsveriges enda oberoende finansförening och ett forum för att utveckla finanssektorn som har stor betydelse för Göteborgsregionens ekonomi och affärsmiljö. Vi agerar språkrör för medlemmar i viktiga frågor för att stärka det finansiella klustret i Göteborgsregionen och bädda för ett långsiktigt hållbart affärsklimat. Vår vision är att Göteborg ska uppfattas som ett betydelsefullt och inflytelserikt finansiellt centrum i Skandinavien.

Göteborgs innovativa transportlösningar lockar hit delegation från åtta länder14.9.2018 13:03Pressmeddelande

Städer världen över måste utveckla sina transportlösningar för att öka rörligheten och minska utsläppen. Göteborg, som är först i världen med att undersöka samspelet mellan självkörande fordon och långsiktig stadsplanering, visar den 17 och 18 september upp den senaste utvecklingen när staden gästas av en internationell delegation från åtta länder. På programmet står bland annat provkörning av eldrivna lastcyklar längs Stora Hamnkanalen.

Kraftig ökning av företagens lönesumma20.6.2018 15:33Pressmeddelande