Pressinbjudan: välkommen till SSU:s 39:e kongress

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund arrangerar sin 39:e ordinarie förbundskongress den 11-14 augusti i Älvsjö, Stockholm. Välkommen!

SSU bildades år 1917. I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. 249 ombud från SSU:s 26 distrikt kommer samlas för att staka ut framtidens politik för ökad jämlikhet.

Under kongressen kommer en ny förbundsstyrelse väljas. Det kommer även antas ett nytt reformprogram som innehåller politiska reformer som SSU kommer driva gentemot Socialdemokraterna inför valrörelsen och nästa mandatperiod.

För att vi ska få en uppfattning om antal personer som kommer samt kunna ta emot dig som journalist så bra som möjligt ber vi dig anmäla dig via följande länk: http://bit.ly/2sYaSnN

Preliminärt schema och övrig information hittar du på: http://kongress.ssu.se/

Närmare inpå kongressen kommer även schema över hållpunkter som kan vara intressanta för press att läggas upp på samma sida.

OBS: Medtag presslegitimation.

Datum: 11 – 14 augusti

Plats: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, Älvsjö

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.

Taggar: