Pressinbjudan: Vårdföretagarna möter politiker för framtidsdiskussion om välfärden

I en undersökning som Vårdföretagarna låtit Demoskop genomföra är stödet i Dalarna för valfriheten i välfärden stort. Stödet för rätten att själv välja vilken vårdmottagning man ska vända sig är hela 80 procent. Möt Vårdföretagarnas näringspolitiske chef, Håkan Tenelius, som berättar om undersökningen och svarar på frågor om vården och omsorgens utmaningar efter valet.

Håkan Tenelius - näringspolitisk chef

Datum: Måndag 7 maj
Tid: 10.00-10.30
Plats: Annikas Hemtjänst, Trotzgatan 2E, Falun

- Efter flera förlorade år med prat om vinstbegränsningar är det nu läge vända blad och istället diskutera de verkliga utmaningarna för vården och omsorgen. För det finns utmaningar. Hur ska vi kunna rekrytera medarbetare, hur ska vi klara den nödvändiga utbyggnaden av äldreboenden, och hur kan vi gemensamt höja kvaliteten på all vård och omsorg, oberoende av driftsform, säger Håkan Tenelius, näringspolitisk chef Vårdföretagarna.

Anders Manell, presschef, 070-314 57 29

Håkan Tenelius - näringspolitisk chef

Pressinbjudan: Vårdföretagarna möter Jönköpingspolitiker för framtidsdiskussion om välfärden17.5.2018 13:28Pressmeddelande