Pressinbjudan: Världscup i orientering i Idre fjäll

På uppdrag av World Cup organisationen i Idre fjäll hälsar vi media välkomna till världscupstävlingar 12-15 augusti 2021.

Världscupen i orientering arrangeras i Idre fjäll den 12-15 augusti 2021. Totalt samlas 250 tävlandes från 25 länder i Idre Fjäll för att göra upp i världscupen.

Vi välkomnar media till arenan vid Idre fjäll där det finns mediatält med wi-fi och el samt tillgång till skrivare. Det finns kartor över WOC-tävlingarna och startlistorna och det går att följa tävlingarna på tv-skärmar placerade i tältet. Medieackreditering ger tillgång till fotokontroller i skogen eller fotopunkter på arenan och till presskonferenser.

Anmälan senast 10 augusti via mejl: press@owc2021.se

Vid frågor kontakta oss på: info@owc2021.se

Boende kan bokas på: https://www.idrefjall.se/boende/

Före evenemanget skickas detaljerad information ut om tävlingarna, arenatjänsterna samt hur vi hanterar Covid 19-pandemin. Vi hoppas, trots pandemin, att världscupen i Idre bjuder på fantastiska tävlingar med hela världseliten.

Om du bevakar tävlingarna hemifrån men ändå vill ha information om tävlingarna, få tillgång till pressmeddelande eller skulle uppskatta online-anslutning till arenor, vänligen kontakta oss på mejl: info@owc2021.se

Vi ser fram emot att träffa dig snart i Idre Fjäll!

Per Forberg, Event Director

Torsdag 12 augusti, Långdistans

rdag 14 augusti, Medeldistans

Söndag 15 augusti, stafetter

Svenska Orienteringsförbundet består av 600 föreningar och 84 000 medlemmar. Svensk orientering är en idrott för alla, med framgångsrika landslag, en omfattande tävlings- och ungdomsverksamhet samt aktiviteter som hittaut, naturpasset och motionsorientering för allmänheten. Våra medlemsföreningar arrangerar varje år runt 600 tävlingar och jätteevenemang som Tiomila och O-Ringen.