Pressinbjudan Vegovision 1-2 april i Göteborg

Välkommen till Vegovision - Djurens Rätts mässa för djurvänliga val. Här hittar du allt ifrån skor, till mat och alltid det senaste utbudet inom vegovärlden. Anmäl dig som journalist genom att maila press@djurensratt.se.

På Vegovision kommer du att kunna lyssna till inspirerande föreläsningar, provsmaka olika produkter och besöka en mängd olika utställare med en bredd av de senaste veganska produkterna. Ett av årets dragplåster är den brittiska maratonlöparen Fiona Oakes. Hon blev vegan som 6 åring och har över 50 maraton och inte mindre än tre världsrekord bakom sig.

Lördag 1 april kl. 10.00 -18.00
Söndag 2 april kl. 10.00 -17.00

Folkets hus
Olof Palmes plats 3 (vid Järntorget)

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har växt för varje år som gått.Under 2017 anordnas mässan på tre platser i Sverige; Göteborg, Umeå och Stockholm. Först ut i år är mässan i Göteborg i helgen. Mer info och program finns på www.vegovision.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.