Pressinbjudan Vegovision 6 maj i Umeå

Välkommen till Vegovision, Djurens Rätts mässa för djurvänliga val, som intar Universum på lördag. På Vegovision hittar du allt ifrån skor, till mat, föreläsningar och alltid det senaste utbudet inom vegovärlden. Anmäl dig som journalist genom att maila press@djurensratt.se.

På Vegovision kommer du att kunna lyssna till inspirerande föreläsningar, provsmaka olika produkter och besöka en mängd olika utställare med en bredd av de senaste veganska produkterna.

– Umeå är lite av Vegovisions hemort, det var här vi anordnade den allra första mässan 2008 och det ska bli så kul att öppna upp portarna för Umeåborna igen efter ett års paus. Vi kommer tillbaka både större och bättre, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

Lördag 6 maj kl. 10.00-17.00

Universum, Universums gränd 8, Umeå

Inträde
100 kr. Medlemmar i Djurens Rätt och barn upp till och med 13 år går in gratis. Press – anmäl dig på press@djurensratt.se eller 070 649 20 41.

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har växt för varje år som gått. Under 2017 anordnas mässan på tre platser i Sverige; Göteborg, Umeå och Stockholm. Mer info och program finns på www.vegovision.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.