Pressinbjudan Vegovision Göteborg

Nu på lördag den 7 april intar Djurens Rätts mässa Vegovision de nya lokalerna i Eriksbergshallen i Göteborg för att bjuda på det allra senaste inom vego.

Presslista

Vill du rapportera på plats från mässan i helgen?
Anmäl dig på press@djurensratt.se

Om Vegovision Göteborg

Lördag 7 april kl. 10.00-18.00

Eriksbergshallen
Maskingatan 10
Göteborg

Inträde
Medlemmar i Djurens Rätt, barn upp till och med 13 år och pensionärer går in gratis. Du kan givetvis bli medlem när du kommer till mässan och får då gratis inträde.

Sponsorer
The Body Shop
Planti

Vegovision anordnades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått. Under 2018 anordnar Djurens Rätt Vegovision på tre platser i Sverige! I Göteborg, Umeå och Stockholm. Vegovision Göteborg är anslutna till märkningen Miljömärkt Event, en diplomering från Håll Sverige rent.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.

Future of fashion - Sveriges första djurvänliga modevisning12.10.2018 07:30Pressmeddelande

På Djurens Rätts mässa Vegovision som äger rum på Münchenbryggeriet i Stockholm, anordnas Sveriges första djurvänliga modevisning. Modeindustrin är en komplex industri som inte bara bidrar till en stor klimatpåverkan men som också orsakar lidande för miljontals djur. Djurens Rätt vill ändra på detta och med Future of fashion visar organisationen det senaste inom en växande skara modeföretag som arbetar hållbart både när det kommer till djur och natur.

1 miljon EU-medborgare kräver förbättringar för Europas grisar10.10.2018 16:43Pressmeddelande

För att nå ökad lönsamhet bryter grisuppfödningen i Europa regelbundet mot lagstiftningen, liksom mot allmänhetens uppfattning om hur uppfödning av grisar bör gå till. Fram till nu har lagstiftarna valt att titta åt andra hållet. Djurens Rätt, Eurogroup for Animals och de mer än en miljoner personer som har skrivit under uppropet “End Pig Pain” kräver nu att EU-kommissionen agerar.

Rikstäckande annonskampanj visar svenska kycklingars verklighet21.9.2018 15:12Pressmeddelande

Med start den 24 september visar Djurens Rätt upp verkligheten i den svenska kycklingindustrin genom en omfattande annonskampanj på 50 helsidor i både rikstäckande och lokala tidningar. Annonserna är en del av kampanjen “99 miljoner”, vars namn syftar till det antal kycklingar som föds upp och slaktas i Sverige varje år. Trots att bilderna i annonserna visar kycklingarnas vardag har ett flertal dagstidningar valt att inte publicera dem.