Pressinbjudan: Visning av de nya verken inom NoMoKo - Norrköpings Mobila Konst.

Med NoMoKo vill Norrevo Fastigheter och Norrköpings Konstmuseum skapa platser för tillfällig offentlig konst i Norrköping.

Berit Hammarbäck. Fotograf: Nclas Fasth

Nu kan vi avslöja att från september till mars deltar konstnärerna Berit Hammarbäck och Jonny Olsson Grundström med verk i var sitt trapphus i anslutning till parkeringshuset Nya Torget, Norrköping.

Media är välkomna på pressvisning av verken samt ges möjlighet att möta konstnärerna bakom verken.

Datum: 20 september (måndag) 2021
Tid: 10.30
Plats: Nya Torget (mitt på), Norrköping

NoMoKo har möjliggjorts genom ett nära samarbete mellan Norrevo och Norrköpings Konstmuseum.

Offentlig konst är ofta något bestående och sällan tillfällig. NoMoKo ger möjlighet för kortare projekt, snabbare processer och ett annat sorts sammanhang för konstnärer att vara en del av offentlig konst. Från mars till september deltog konstnärerna Peggy Palmstedt och Falah Alani.

Jonny Olsson Grundström. Fotograf: Nclas Fasth
Jonny Olsson Grundström. Fotograf: Nclas Fasth