Pressinbjudan: Visning av Göteborgs nya elbussar

Under oktober börjar de första av totalt 30 elbussar att köra på linjerna 59, 60 och 62 i Göteborg. Med anledning av lanseringen bjuder Västtrafik och våra partners in media för en exklusiv visning av bussarna på Gustaf Adolfs torg den 2 oktober.
Under oktober börja de rena och tysta elbussarna att köra i Göteborg.

Mitt på Gustaf Adolfs torg i Göteborg kommer Västtrafik att tillsammans med GS Buss, Volvo Bussar, Göteborgs Stad och ABB att visa upp de nya elbussarna för första gången. På plats kommer vi berätta mer om satsningen och vilka fördelar de innebär för invånarna i Göteborg.

Västtrafik berättar också om den fortsatta satsningen på elbussar i Göteborg under nästa år då ytterligare 160 elbussar börja rulla i staden samt om vår omställning till en helt elektrisk stadstrafik innan år 2030.

Provtur och visning

Flera bussar kommer att visas upp på torget och det finns möjlighet för media att åka med på en provtur.

Deltar gör bland annat Västtrafiks styrelseordförande Peter Hermansson (M), GS Buss vice styrelseordförande Olof Lindgärde (L) och representanter från Göteborg Stad, Volvo Bussar och ABB.

Varmt välkomna!

När: Onsdag den 2 oktober, kl 14.30-16

Var: Gustaf Adolfs torg, Göteborg

Vad: Invigningstal, överlämning av nycklar, tid för enskilda intervjuer, visning av bussarna

Anmälan: Vi ber dig anmäla ditt deltagande i förväg till press@vasttrafik.se eller via 0771–41 43 99.

Under oktober börja de rena och tysta elbussarna att köra i Göteborg.