Pressinbjudan: VM i MTB-orientering arrangeras i Falun

15-20 juli står Säter/Falun som värd för VM och JVM i MTB-orientering. I samband med mästerskapet anordnas även publiktävlingar.

Felix Silver tog silver och brons på junior-EM i MTB-orientering i Portugal 2021. Bild: Svensk orientering

Media hälsas välkommen att bevaka VM och junior-VM i MTB Orientering i Säter/Falun.

Tävlingsprogram

15/7 Medeldistans Säter

16/7 Stafett Säter

17/7 Långdistans Falun

19/7 Sprint Falun

20/7 Mass-start Falun

I samband med VM arrangeras även publiktävlingar.

Det kommer att finnas goda möjligheter att bevaka tävlingarna på plats, både för intervjuer, foto och video. I anslutning till de båda arenorna kommer det att finnas arbetsplatser med el och wifi.

Ackreditering görs till media@wmtboc2022.se senast den 23 juni.

Ange namn, uppdragsgivare, vilka dagar du tänker vara på plats, om du arbetar med text/foto/video samt eventuella övriga önskemål.

All praktisk information skickas ut till ackrediterad media veckan före VM.

Välkommen med din ackreditering!

Vänliga hälsningar

Malin Fuhr, ansvarig media WMTBOC 2022