Pressinbjudan

Fredag den 10 augusti presenterar Magdalena Andersson och Peter Hultqvist en granskning av SD:s ekonomiska politik.

Presslegitimation och föranmälan krävs!

Tid: 10/8 kl 13:00

Plats: Sveavägen 68

Anmälan till: viktoria.hjulstrom@socialdemokraterna.se

Kontakt:

Isabel Lundin, pressekreterare hos Magdalena Andersson: 076-296 46 38

Gösta Brunnander, pressekreterare hos Magdalena Andersson: 072-544 28 66

Marinette Nyh Radebo, pressekreterare hos Peter Hultqvist: 072-238 77 44

Viktoria Hjulström, pressekreterare Socialdemokraterna: 070-566 51 81

Socialdemokraterna vill införa läxhjälpsgaranti och obligatorisk lovskola19.8.2018 17:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill skapa ett starkare samhälle – ett tryggare Sverige. Därför måste investeringar i våra barns framtid gå före skattesänkningar och privatiseringar. Socialdemokraterna vill fortsätta satsa på skolan och kommer nästa mandatperiod att införa en läxhjälpsgaranti och en obligatorisk lovskola för de elever som riskerar att inte bli behöriga till gymnasieskolan.

Stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen17.8.2018 12:22Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle - ett tryggare Sverige. Tryggheten för de äldre är en av samhällets viktigaste uppgifter framöver. Under en lång tid har det funnits en naiv syn på att privatiseringar och marknadslösningar ska leda till att löner och villkor förbättras inom äldreomsorgen. Nu kan det konstateras att de vinstdrivande företagen håller nere personalens löner och villkor vilket i förlängning också drabbar de äldre. Det är oacceptabelt och därför går vi socialdemokrater till val på att stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen.