Pressinfo: C More sänder SHL:s upptakt 2020

På grund av rådande förutsättningar har SHL ställt in den sedvanliga fysiska upptaktsträffen inför årets säsongsstart. Istället sänder C More, tillsammans med SHL, årets upptakt måndagen den 14 september med start 17:30. Det kommer bjudas på lagpresentationer, centrala uppdateringar och gäster både i studion och på distans.

Studioprogrammet startar 17:30 och håller på fram till 18:55. Upptakten går att följa via SHL.se, Sportkanalen eller via C More.

Vi önskar att förutsättningarna tillät även en fysisk träff men utifrån rådande förutsättningar får den fysiska mötesplatsen vänta till efter pågående pandemi. Om det finns önskemål på ytterligare mediatillgänglighet eller andra önskemål inför säsongsstart får ni gärna kontakta Johanna Alba, projektledare PR och kommunikation, på johanna.alba@shl.se

Se gärna även de uppdaterade mediariktlinjerna inför säsongen 2020/2021.

Väl mött inför säsongsstart!

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Riktlinjer mediahantering vid SHL-matcher med anledning av rådande pandemi28.8.2020 14:59:58 CESTPressinbjudan

Inför säsongsstarten 2020/21 har SHL tagit fram tillfälliga riktlinjer för media med anledning av rådande pandemi. Dessa riktlinjer är baserade på Folkhälsomyndighetens rekommendationer samt Svensk Ishockeys riktlinjer. Riktlinjerna ämnar skapa goda arbetsförhållanden för såväl media som sportslig verksamhet under rådande pandemi. Detta är ett levande dokument som kommer uppdateras allt eftersom förutsättningarna ändras.

Säsongsstart den 19 september men med förslag om flytt av enskilda matcher27.8.2020 15:27:33 CESTPressmeddelande

Under torsdagseftermiddagen hade SHL ett extrainkallat ägarmöte med anledning av den rådande Coronapandemin och dess konsekvenser för säsongen 2020/21. Samtidigt föreslog Folkhälsomyndigheten under torsdagen ett tak på 500 personer för det undantag som Regeringen tidigare förslagit vad gäller begränsade publikrestriktioner. SHL har med rådande förutsättningar beslutat att säsongsstart fortsatt ska ske 19 september men med ett förslag om förändrat spelschema för att möjliggöra att samtliga lag har chans till lika många hemmamatcher under september månad.