Pressinfo inför Finnkampen 2020

Nu står det helt klart. Det blir Finnkampen 2020 i Tammerfors 5-6 september. Nedan följer pressinfo inför nästa helg.

Ackreditering:

Ackrediteringsförfrågningar och frågor om restriktioner på arenan i Tammerfors hanteras av finska friidrottsförbundets pressansvarige Tapio Nevalainen.

Kontaktuppgifter:

Mejl: tapio.nevalainen@sul.fi

Inresa Finland:

Som media ingår ni inte i truppen.
Som media tillåts ni åka in i Finland utan karantän för arbetsresa så länge ni:
1. Visar upp intyg på att vilket medium ni tillhör
2. Visar upp ackreditering som bevisar att ni ska jobba med Finnkampen (här hänvisar vi vidare till Tapio N)
Mer information hittar ni på finska gränsbevakningen.

Övrig info om inreseregler för Finland finns här.

Pressträff:

Det kommer inte hållas någon pressträff inför Finnkampen på plats i Tammerfors, då de aktiva åker över dagen.

Truppen:

Den svenska truppen släpps på måndag. Håll utkik på friidrott.se.

Tidsprogram lördag och söndag finns att ladda ner här.