Pressinfo inomhus-EM 2021: Distansbevakning

Torsdag-söndag avgörs inomhus-EM i Torun, Polen. Sverige skickar en 29 namn stor trupp. Här följer lite information om hur svensk media kan bevaka mästerskapet.

Så följer ni inomhus-EM i Torun:

SVT sänder alla pass i SVT Play, och det mesta även i linjär TV. Här hittar ni sändningstider:

Tillgång till intervjuer med aktiva från distans:

European Athletics erbjuder en virtual mixed zone, där svensk media kan göra intervjuer med aktiva. Alla aktiva måste passera genom virtual mixed zone, som äger rum efter den fysiska mixade zonen. Har du ackrediterat dig sedan tidigare kan du nu gå in och aktivera ett konto, och sedan lämna önskemål på intervjuer.

Mer information om mästerskapets virtuella mixade zon hittar ni här.

Har ni missat att ackreditera er som remote media? Mejla media@european-athletics.org och se om det går att ackreditera sig efter deadline.

Det kommer även finnas en begränsad tillgång till att göra intervjuer i grupp från fysiska mixade zonen under finalpassen via vår utsände kommunikatör Gustav Orbring. Han kommer vara på plats och kopplar upp en kamerastation till Microsoft Teams. Där kommer ni kunna ansluta och intervjua några av de aktiva när de passerar stationen vid mixade zonen. Ambitionen är att erbjuda intervjuer på detta vis med eventuella medaljörer, och/eller de största svenska namnen.

Vi rekommenderar dock att ni har ackrediterat er som remote media, och anmäler önskemål till arrangörerna om deras virtual mixed zone också. Gustav kommer även serva SVT:s remotekamera vid en annan del av MZ, vilket kan göra att möjligheten till ytterligare intervjuer begränsas.

För att få tillgång till Microsoft Teams-feeden med svenska intervjuer: Mejla Gustav Orbring så skickas inbjudan med länk till feeden.

Övriga länkar:

Tidsprogram med svenska ögon