PRESSINFORMATION: SHL:s Upptaktsträff säsongen 2019/2020

SHL:s upptaktsträff är den 10 september 2019 kl 9.00-14.00 på Quality Hotel Globe i Stockholm. Detaljerat program, namn på medverkande och formulär för anmälan till Upptaktsträffen skickas ut i augusti.

Har du frågor gällande detta kontaktar du johanna.hemming-hamberg@shl.se 0720-505160

Ha en riktigt fin sommar!

Med vänliga hälsningar,

SHL

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2020/2021 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL kommenterar dagens besked från Folkhälsomyndigheten29.5.2020 08:45:33 CESTPressmeddelande

Idag presenterade Folkhälsomyndigheten direktiv för idrotten gällande matcher. Folkhälsomyndigheten beslutade att, från och med den 14 juni, tillåta elitidrott som följer de allmänna riktlinjerna. Svensk hockey följer utvecklingen av covid-19 noga och utgår från Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Med anledning av de nya direktiven kommer ligorna inom svensk ishockey att se över på vilket sätt som matcher kan genomföras med nuvarande direktiv.