PRESSINFORMATION: SHL:s Upptaktsträff säsongen 2019/2020

SHL:s upptaktsträff är den 10 september 2019 kl 9.00-14.00 på Quality Hotel Globe i Stockholm. Detaljerat program, namn på medverkande och formulär för anmälan till Upptaktsträffen skickas ut i augusti.

Har du frågor gällande detta kontaktar du johanna.hemming-hamberg@shl.se 0720-505160

Ha en riktigt fin sommar!

Med vänliga hälsningar,

SHL

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2019/2020 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL och Svenska Ishockeyförbundet överens om ekonomisk ersättning för Damkronorna23.8.2019 08:59:00 CESTPressmeddelande

Idag har SHL och Svenska Ishockeyförbundet kommit överens om att fortsatt stärka förutsättningarna för spelarna i Damkronorna och svensk elitdamishockey. SHL:s styrelse har beslutat att säkerställa en ekonomisk ersättning för förlorad arbetsförtjänst i samband med landslagsuppdrag för Damkronorna med ett årligt belopp om max 400 000 kronor i tre år. Och att Svenska Ishockeyförbundet satsar de återstående pengarna från säsongen 2018/2019 på elitutvecklingen i svensk damishockey.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2019/2019.8.2019 14:23:55 CESTPressinbjudan

Datum: tisdagen den 10 september. Tid: 09.00-14.00. Plats: Quality Hotel Globe, Stockholm. 9:00 Registrering och kaffe. 9:30 Programmet på scenen börjar. Moderator Björn Oldeen, C More. - Säsongen 2019/20, läget i lagen. - Regelgenomgång med Tomas Thorsbrink, domarchef SHL. - Spelarnas säkerhet med Johan Hemlin, sportchef/vVD SHL, och Projekt nollvision hjärnskakningar, Morgan Johansson projektledare. Ca 11:30 Klubbrepresentanterna finns tillgängliga i foajén för intervjuer samt mingellunch. Tränarfotografering. 14:00 Slut. På plats under dagen är huvudtränare, lagkapten samt ytterligare spelare från varje klubb samt representanter från SHL. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer. Anmälan Sista anmälningsdag är den 2 september och anmälan görs här https://www.shl.se/upptaktstraff-2019-2020 Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Alba, projektledare PR & kommunikation SHL, 073-0651