Pressinformation: uppdaterade riktlinjer

Med anledning av lättnaderna i restriktionerna har riktlinjerna gällande press och media uppdaterats.

Från den 29 september, då restriktionerna lättar runt om i landet, uppdateras även de tidigare anpassningarna gällande media i SHL-arenorna. Centrala begränsningar, i arbetssätt och antal platser, tas bort och riktlinjerna fortsätter följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer;

• Håll avstånd

• Tvätta händerna/sprita händerna

• Stanna hemma vid symtom

• Testa dig för Covid-19 vid symtom

Lokala anpassningar kan ske, vänligen kontakta respektive klubb för ytterligare information. Fullständiga riktlinjer finnes här och uppdateras kontinuerligt under pandemin.

Ansökan om att spela in presskonferenser

Med anledning av en ny säsong påminner vi även om att ansöka om att spela in/banda presskonferenser om önskat.

Livesändning av presskonferensen är inte tillåten. Önskar media spela in/banda presskonferensen är detta tillåtet om tillstånd ansökts och beviljats av SHL. Ansök genom att kontakta Johanna Alba, kommunikationschef SHL, johanna.alba@shl.se. Tillståndet söks och beviljas för säsong. Inspelningar av presskonferensen får publiceras tidigast 45 minuter efter avslutad match, och max 5 minuter klipp.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2021/2022 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.