Pressinjudan: Konjunkturseminarium med Getinges vd Mattias Perjos

Konjunkturnedgången som pågått under det senaste året har mattats av under tredje kvartalet och arbetsmarknaden fortsätter att växa kraftigt. Men vad väntar för Göteborgsregionen nästa år? Välkommen på Business Region Göteborgs konjunkturseminarium onsdagen den 4 december.

Business Region Göteborg arrangerar sina välbesökta konjunkturseminarier två gånger om året. Onsdagen den 4 december är det dags igen. På scen redogör Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker, för den regionala konjunkturen i ett globalt perspektiv. I samband med seminariet släpps också den senaste konjunkturrapporten, Konjunkturen #3 2019.

Därefter modererar Kajsa Dahlsten ett samtal med Mattias Perjos, vd på Getinge med huvudkontor i Göteborg, om hur det är att driva ett av de ledande internationella företagen inom medtech och life science. Getinge visar, trots tecken på en avmattning av konjunkturen, på fortsatt stark tillväxt och förbättrade marginaler.

Varmt välkomna!

Datum: 2019-12-04

Tid: Registrering och kaffe från kl 07:30. Seminariet startar kl 08:00 och slutar kl 09:00.

Plats: Stenhammarsalen, Konserthuset, Götaplatsen, Göteborg

Bengt Kjellin
Presschef
+46(0)31 367 61 64
Epost: bengt.kjellin@businessregion.se

Pressinbjudan: Finansieringsevent för entreprenörer och investerare den 23/1021.10.2019 10:50:44 CESTPressmeddelande

Varför är det så svårt för kvinnor att locka investerare? Bara 1% av riskkapitalet i Sverige går till bolag grundade av kvinnor. För att lyfta denna fråga anordnas Cash is Queen, eventet där vi synliggör utmaningar och börjar leva förändringen till ett mer jämlikt och inkluderande kapitalklimat. Välkommen till en inspirerande eftermiddag där fokus ligger på en jämlik framtid inom finansiering och investering.