Pressmeddelande från Ving 2017-07-26 : Nu utökar Ving antalet platser från Kalmar - 150 procent fler platser till Rhodos sommaren 2018

Rhodos västkust - Fotograf Joakim Borén

Redan i juni släppte Ving upp nästa sommars resor från Kalmar till försäljning. Nu utökar researrangören programmet med 1908 platser till den populära semesterön Rhodos, direkt från Kalmar Öland Airport.

Sedan tidigare erbjuder Ving resor till Mallorca under perioden 24 april – 25 september samt resor till Rhodos under perioden 9 maj – 13 juni. Nu mer än fördubblas antalet platser till Rhodos då Ving även kommer att flyga varje söndag under perioden 5 augusti – 30 september, med det egna flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia.

– Vi vet att det är mycket uppskattat att kunna flyga från sin lokalflygplats. Mallorca och Rhodos är dessutom två av våra absolut populäraste resmål så det är roligt att vi kan erbjuda just de resmålen med direktflyg från Kalmar Öland Airport, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

– Vi är glada för att Ving fortsätter växa från Kalmar. Ett bra utbud av fritidsresande är viktigt för regionen och fler resor till härliga Rhodos är en klar bonus för alla semestersugna kalmarbor, säger Karin Lagerlöf, Marknadschef, Kalmar Öland Airport.

Vings program från Kalmar sommaren 2018:

Mallorca: avresor tisdagar under perioden 24/4 – 25/9

Rhodos: avresor onsdagar under perioden 9/5 – 13/6 samt avresor söndagar under perioden 5/8 – 30/9

Alla Vings resor till sommaren 2018 finns att boka på ving.se.

För ytterligare information kontakta: Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 0709-513023, barbro.holmberg@ving.se Karin Lagerlöf, Marknadschef Kalmar Öland Airport, tel 0480-459019, karin.lagerlof@kalmarairport.se

Rhodos västkust - Fotograf Joakim Borén

Kalmar Öland Airport verkar för att i nära samarbete med näringslivet, regionen och ägaren Kalmar Kommun, utveckla flygtrafiken till och från Kalmarregionen, såväl nationellt som internationellt. Med en tydlig framtida målbild samlar man verksamheten under tre utvecklingsområden; för en attraktiv livsmiljö, för framgångsrika globala affärer och för en fördubblad besöksnäring i regionen. Kalmar Öland Airport är med sina ca 249 000 passagerare Smålands ledande flygplats med reguljär trafik till Stockholm Arlanda och Stockholm Bromma samt en omfattande chartertrafik till Grekland, Kroatien, Spanien och Turkiet.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lågtryck ute men högtryck i reseförsäljningen hos Ving - mer än en fjärdedel av Vings resor från Kalmar Öland Airport är redan bokade9.1.2018 11:59:00Pressmeddelande

37 % upp när Ving släpper nästa vinters resor från Kalmar14.12.2017 11:17:00Pressmeddelande

Bioflygbränsle mellan Kalmar och Stockholm29.8.2017 09:02:00Pressmeddelande

Som ett led i Kalmar Öland Airports hållbarhetsarbete och som en första konkret satsning på fossilfritt flygbränsle lokalt, kommer det under Kalmarsundsveckan att finnas bioflygbränsle i flygplatsens tankanläggning. Huvudsyftet med satsningen är att informera och engagera genom att visa på möjligheterna att minska de fossila koldioxidutsläppen, under en vanlig dags flygningar mellan Kalmar och Stockholm. Den 30-31 augusti kommer det finnas bioflygbränsle motsvarande den totala bränsleförbrukningen för nio flygresor mellan Kalmar och Stockholm, i flygplatsens tankanläggning. Volymen motsvarar en ganska normal dags flygningar till huvudstaden. Hållbarhetsfrågan har en central roll i flygplatsens arbete framåt varför man valt att göra det här under Kalmarsundsveckan, regionens egen hållbarhetsvecka. ”Förutom en ren miljövinst så ser vi detta som ett bra tillfälle att öka allmänhetens och resenärernas känndedom om bioflygbränsle och de möjligheter som finns att vara med och påverka”, komme