Pressmeddelande Logopederna – ny medlemsgrupp i SRAT

Vid Svenska Logopedförbundet, SLOFs förbundsmöte den 27 januari 2014 beslutades enhälligt att SLOF ska anslutas till SRAT som självständig yrkesförening från och med den 1 januari 2015.

- Ett oerhört glädjande besked, säger SRATs förbundsordförande Anitha Wijkström, som hälsar alla logopeder hjärtligt välkomna till SRAT.

- SRAT är ett utmärkt val för kvalificerade yrkesgrupper. Genom sin unika konstruktion när det gäller föreningsuppbyggnad passar förbundets struktur väl för att ansluta nya medlemsgrupper. SRAT har lång erfarenhet av att driva såväl professionsfrågor som fackliga frågor för de olika medlemsgrupperna.

Bland annat har frågan om införande av legitimation för flera av medlemsgrupperna blivit en framgångsfaktor för förbundet som, med SLOF som ny medlemsförening, organiserar fem legitimationsgrupper. Övriga föreningar inom förbundet återfinns inom områdena hälsa, kommunikation och förvaltning.

- Vi är mycket glada över att förbundsmötet tog beslutet om anslutning till SRAT och vi känner oss verkligen välkomna, säger SLOFs ordförande Ulrika Guldstrand. SRATs kunskaper om hälso- och sjukvårdssektorn och närheten till de andra legitimationsyrkena kommer att gynna oss i SLOF.

Mer information: Förbundsordförande SRAT, Anitha Wijkström, 070-825 44 63

Ordförande SLOF, Ulrika Guldstrand, 0706 - 79 67 37

Kommunikatör Marie Norell, 073-681 80 55

Oroande att optiker har svårt att hinna ta pauser15.11.2021 00:00:00 CET | Pressmeddelande