Pressträff i Belgrad på torsdag

Pressinformation från Svenska Friidrottsförbundet 2022-03-15

Den 18-20 mars avgörs årets första internationella friidrottsmästerskap, inomhus-VM i Belgrad. Här kommer lite info till svensk media.

Sverige skickar totalt 14 aktiva – HÄR hittas truppen i sin helhet. De sista namnen in blev Erik Martinsson och Karl Wållgren som båda är delar av herrstafettlaget.

- Vi hade från början tänkt oss runt tio aktiva – nu blir vi fjorton vilket är jätteroligt! Vissa är där för att slåss om medaljerna, andra för att jaga topplaceringar och kanske även svenska rekord. Det här kommer att bli hur kul som helst, säger Kajsa Bergqvist inför sitt första mästerskap som förbundskapten.

Det svenska laget kommer att bo på Falkensteiner Hotel Belgrade (Bulevar Mihajla Pupina 10k, 11070 Belgrad) och planen är att före mästerskapet arrangera en enklare pressträff för svensk media.

Pressträffen planeras till torsdagen den 17 mars klockan 14.00-15.00.

Anmäl er till pressträffen genom att i god tid mejla till mathias.karlsson@friidrott.se
Endast om vi har er anmälan kan vi meddela eventuella förändringar.

Utöver Kajsa Bergqvist siktar vi på att då samla de aktiva som tävlar fredag och lördag:

Meraf Bahta
Carl Bengtström
Andreas Kramer
Thobias Montler
Claudia Payton
Wictor Petersson
Fanny Roos
Julia Wennersten

Grundtanken är att arrangera pressträffen utomhus, så ta vid sidan av godkänt munskydd med er en jacka.

Eventuellt arrangeras ytterligare en pressträff med aktiva som anländer senare och/eller tävlar först på söndag. Ni som är på plats i Belgrad och som också anmäler er till torsdagens pressträff kommer att få uppdateringar.

Mejla alltså anmälan till: Mathias Karlsson, kommunikationsansvarig, mathias.karlsson@friidrott.se (0709-89 48 32)