Pressträff inför Finnkampen – varmt välkomna!

Till helgen avgörs Finnkampen på Stockholms Stadion och härmed hälsas medias representanter varmt välkomna till den sedvanliga pressträffen inför landskampen.

TID: Fredag 3/9 15.30.

PLATS: Stockholms Stadion, kurvan mot Valhallavägen, ovanför valvet.

MEDVERKANDE

Sverige

• Längdhoppsstjärnan Khaddi Sagnia som uppenbarligen är i storform. Khaddi persade med 6.93 i riktigt ruskväder på SM den gånga helgen. Dessförinnan hoppade hon längst av alla på Diamond League-tävlingen i Lausanne.
  • Andreas Almgren som haft mycket skadebekymmer men nu är tillbaka – och det med besked! För knappt två veckor sedan slog han Dan Glans 42 år gamla rekord på 3000 meter. Andreas springer 5000 meter på Finnkampen.
  • Finnkampsdebutanten Carolina Wikström, 22:a på OS-maran i Japan. Nu är Carolina med och försvarar de svenska färgerna när damernas 10 000 meter för första gången blir en del av Tjejmilen.
  • Förbundskaptenerna, avgående Karin Torneklint och tillträdande Kajsa Bergqvist som kör parallellt under årets Finnkamp.

Finland

• Stavhopparen Wilma Murto, som häromdagen putsade sitt fem år gamla finska rekord. Nya rekordet lyder 4.72.
  • Släggkasterskan Silja Kosonen, som vann såväl U20-EM som U20-VM i år. 18-åringen innehar även juniorvärldsrekordet 73.43.
  • Sprintern Samuel Purola som varvat upp motorerna lagom till Finnkampen, noterades häromdagen för 10.38 på 100 m.
  • Finlands förbundskapten Tuomo Salonen.

.

Anmälningar skickas liksom eventuella frågor till Svenska Friidrottsförbundets kommunikationsansvarige Mathias Karlsson, mathias.karlsson@friidrott.se

Återigen – varmt välkomna!