Pressträff med anledning av förhandlingarna om nya kollektivavtal för anställda inom handeln

Med anledning av avtalsförhandlingarna mellan Svensk Handel och Handelsanställdas förbund bjuder Svensk Handel in till pressträff. Medverkar gör Svensk Handels vd Karin Johansson och förhandlingschef Ola Axelsson.

För att kunna planera för antal deltagare i coronatider krävs föranmälan.

Tid: Torsdag 12 november, klockan 17.15.

Plats: Svensk Handels hus, Regeringsgatan 60.

Anmälan: Vänligen anmäl dig till hans.tjernstrom@svenskhandel.se.

Pressträffen livesänds här >>

Hans Tjernström Carraro, presschef Svensk Handel, 0767-81 86 96

Multinationella jättar får förstärkt skydd: ”Vantolkning av EU-direktivet”12.2.2021 14:19:58 CETPressmeddelande

Det som från början var ett EU-förslag för att stärka den lilla bondens ställning har i Sverige svällt till att bli ett skydd för gigantiska livsmedelsjättar. Svensk Handel anser att EU-direktivet Unfair Trading Practices (UTP) har vantolkats när det nu ska bli svensk lag. ”Regeringens förslag går helt på tvärs med grundtanken i själva EU-förslaget”, säger Svensk Handels vd Karin Johansson.

Svensk Handel ska bli en ännu starkare röst för den digitala handeln i Sverige9.2.2021 08:15:00 CETPressmeddelande

Svensk Handel ska bli en ännu starkare röst för den digitala handeln i Sverige. Det politiska påverkansarbetet ska stärkas, befintliga mötesplatser vidareutvecklas samtidigt som nya arenor ska bildas för att handeln i Sverige ska vara i världsklass inom digital och hållbar innovation. Det är innebörden i den avsiktsförklaring som tecknats mellan Svensk Handel och föreningen Svensk Digital Handel.