Pressträff med Jonas Sjöstedt på första maj

Välkommen till pressträff med Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt, där han presenterar Vänsterpartiets första maj-nyhet.

Tid: 1/5 kl 10:00
Plats: Kungsgatan 84, Stockholm

Därefter följer ett livesänt program som inleds med ett tal av Jonas Sjöstedt kl 12.30.

Jessica Nordh, pressekreterare till Jonas Sjöstedt: 073-076 22 90

Vänsterpartiets 1 maj 2020 kan bli det största firandet i historien23.4.2020 09:50:42 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har visat att det svenska samhället behöver jämlikhet och rättvis fördelning mer än någonsin och det kommer att märkas i Vänsterpartiets 1 majfirande som har temat ”Trygga jobb, råd att bo”. I det två timmar långa programmet kommer Jonas Sjöstedt att få sällskap av både fackliga företrädare och läkare men också av kända kulturskapare som Popsicle, Ann Petrén, Tiffany Kronlöf, Stefan Sundström&Karin Renberg och poeten Farhiya Feysal. - Det känns fint att få fira första maj i denna annorlunda tappning. Trots att vi inte kan samlas på torg och i parker kommer vi ändå att fira tillsammans. - Under dagen kommer jag lyfta hur tydligt det är att svaret på coronapandemin inte är skattesänkningar för de rika, utan en politik som är bra för vanligt folk, säger Jonas Sjöstedt. Programmet sänds på Facebook från Vänsterpartiets lokaler i Stockholm och startar kl 12.00. Jonas Sjöstedt talar kl 12.30 och talet direktsänds även i SVT. Kl 13.15 leder också Jonas Sjöstedt sin egen talksho