Pressträff med Magdalena Andersson i Almedalen

Finansminister Magdalena Andersson har pressträff på Socialdemokraternas dag 5 juli, klockan 13:00 i aulan på S:t Hansskolan i Visby.

Pressackreditering krävs.

Tid: 13:00

Plats: Aulan, S:t Hansskolan, S:t Hansgatan 32, Visby

Presskontakt, finansminister Magdalena Andersson:

Gösta Brunnander, 072-544 28 66
Isabel Lundin, 076-296 46 38

Socialdemokraterna i Almedalen – övriga aktiviteter

Tisdag 4 juli

Ekonomiskt seminarium

Joseph Stiglitz är finansminister Magdalena Anderssons gäst på årets ekonomiska seminarium. Temat är inkluderande tillväxt.

Tid: 13:15-14:45

Plats: Aulan, S:t Hansskolan, S:t Hansgatan 32, Visby

Anmäl deltagande till signhild.petren@socialdemokraterna.se, för att ta del av för press reserverade platser.

För mer information, läs tidigare pressmeddelande.

Onsdag 5 juli

Heta stolen med statsråd

Tid: 16:00-18:00

Plats: Socialdemokraternas tält i Almedalsparken

Invigning av partisekreterare Lena Rådström Baastad.  Nina Wadensjö, chefredaktör på Aktuellt i politiken och Kawa Zolfagary,  projektledare på Kommunal,  ställer frågor om aktuella ämnen till statsråden.

Deltar gör socialförsäkrings- och sjukvårdsminister Annika Strandhäll, näringsminister Mikael Damberg, inrikesminister Anders Ygeman och barn-äldre och jämställdhetsminister Åsa Regnér.

Tal av finansminister Magdalena Andersson

Tid:19:00

Plats: Scenen i Almedalsparken

Riksdagsledamot från Gotland Hanna Westerén hälsar välkommen, därefter följer artistunderhållning innan Magdalena Andersson inleder sitt tal.

För press- och mediefrågor om våra aktiviteter, kontakta pressekreterare Signhild Petrén, 070-636 50 74 eller signhild.petren@socialdemokraterna.se

i vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka våldet. Vi tar tillbaka den demokratiska kontrollen över välfärden och vi skapar framtidens jobb med bra villkor i hela landet. Vi gör det som krävs, för Sverige kan bättre.

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.